زمان جاری : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 10:22 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 153
نویسنده پیام
captain آفلاین



ارسال‌ها : 1
عضویت: 13 /8 /1392
محل زندگی: تهران
سن: 17
کانوپولو؟
آقا سلام
این کانوپولو اصلا چیه؟
اگه فیلمی دارید آپ کنید.ممنون میشم

دوشنبه 13 آبان 1392 - 20:07
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
rastin آفلاین




ارسال‌ها : 4
عضویت: 6 /8 /1392
محل زندگی: اراک
سن: 33
شناسه یاهو: acpu_ras@yahoo.com
تشکرها : 3
تشکر شده : 3

پاسخ : 1 RE پاسخ کانوپولو چیست
کانوپولو یکی از رشته های قایقرانی است،کانوپولو ترکیبی از واترپولو و قایقرانی است، از نظر تاکتیکی به بسکتبال و واترپولو شباهت دارد. ورزشکاران این رشته باید مهارت زیادی در قایقرانی و کنترل قایق داشته و از سرعت عمل و قدرت بدنی بالایی (به ویژه دست‌ها) برخوردار باشند.از توپ واترپولو برای مسابقه استفاده می‌شود.
محوطه بازی ۳۵ در ۲۳ متر مساحت دارد و محدوده آن معمولا به وسیله طناب‌های معلق مشخص می‌شود (مانند مسابقات شنا). هر مسابقه دو داور دارد که هر کدام یک نیمه را کنترل می‌کنند و دو خط نگهدار هم دروازه را زیر نظر دارند.
دروازه ۱ متر عرض و یک و نیم متر طول دارد و در ارتفاع دو متری معلق است. دروازه‌بان با نگهداشتن پاروی خود به شکل عمودی از دروازه دفاع می‌کند.زمان بازی دو نیمه ۱۰ دقیقه‌ای است و هر نیمه همانند واترپولو با قرار گرفتن همه بازیکنان رو به روی دروازه خودی و انداختن توپ به مرکز زمین توسط داور آغاز می‌شود.

هر تیمی که بتواند توپ را وارد دروازه حریف کند به گل رسیده است.زمان بازی دو نیمه 10دقیقه ایست وبین نیمه 3دقیقه وقت استراحت است.



شماهمچنین می توانیداین ویدیو را ببینید

دوشنبه 13 آبان 1392 - 22:02
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از rastin به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: rasoul_9 /
zahraaslani آفلاین




ارسال‌ها : 7
عضویت: 12 /8 /1392
محل زندگی: اراک
سن: 28
تشکرها : 4
تشکر شده : 4

پاسخ : 2 RE کانوپولو...
سلام
کانوپولو(canoe polo) یکی از رشته های بسیار مهیج قایقرانی و یک وزرش تیمی با توپ هستش، که توسط دو تیم با 5 بازیکن اصلی و 3 بازیکن ذخیره(که هر نفر سوار یک قایق میباشد) انجام می‌شه. هر تیم تلاش می‌کنه تا توپ را وارد دروازه حریف کنه یا به اصطلاح گل بزنه، در پایان تیمی که تعداد گل بیشتری به ثمر رسانده است برنده خواهد بود. زمان بازی دو نیمه ۱۰ دقیقه‌ای است و هر نیمه با ایستادن همه بازیکنان بر روی خط دروازه خود و انداختن توپ به مرکز زمین توسط داور آغاز می‌شه.
عکس هایی که از بازیکنان در حین بازی یا تمرین تو صفحه اصلی و قسمت گالری این سایت گذاشته شده کمکتون می کنه درک بهتری از این ورزش داشته باشین. اگر علاقه مند شدین فیلم زیاد هست که ببینید.

سه شنبه 14 آبان 1392 - 14:52
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 2 کاربر از zahraaslani به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: rastin / rasoul_9 /
nilo-r آفلاین




ارسال‌ها : 5
عضویت: 13 /8 /1392
سن: 21
تشکرها : 2
تشکر شده : 3

پاسخ : 3 RE درباره ورزش کانوپولو
ورزش کانوپولو (Canoe polo) ترکیبی از واترپولو و قایقرانی است و ورزشی گروهی با توپ است که روی آب و توسط دو تیم با 5 بازیکن (هریک روی یک قایق کانو) انجام می‌شود . هر تیم تلاش می‌کند تا توپ را وارد دروازه حریف کند ، در پایان تیمی که تعداد گل بیشتری به ثمر رسانده است برنده خواهد بود .
از نظر تاکتیکی به بسکتبال و واترپولو شباهت دارد . ورزشکاران این رشته باید مهارت زیادی در قایقرانی و کنترل قایق داشته و از سرعت عمل و قدرت بدنی بالایی (به ویژه دست‌ ها) برخوردار باشند .
زمان بازی دو نیمه 10 دقیقه‌ای است و هر نیمه همانند واترپولو با قرار گرفتن همه بازیکنان رو به روی دروازه خودی و انداختن توپ به مرکز زمین توسط داور آغاز می‌شود .
در سال 1986 كمیته ای به نام كمیته كانوپولو روی كار آمد و در سال 1994 كشور انگلستان این افتخار را داشت كه میزبانی اولین دوره مسابقات كانوپولوی قهرمانی جهان را برعهده داشته باشد . از آن زمان به بعد، مسابقات قهرمانی جهان این رشته به طور منظم هردو سال یك بار برگزار شده بود . قوانین بین المللی كانوپولو در سال 1990 ، معرفی گردید .
ریشه رشته ورزشی كانوپولو را می توان در سایر رشته های قایقرانی یافت . در اوایل دهه سی ، كشورهای اروپایی نشستن در قایق كایاک و پرتاب توپ به یكدیگر را آغاز كردند . در واقع یک بازی جدید شروع شده بود . اما این ورزش در كشورهای مختلف ریشه خودش را داشت ، این بدان معنی است كه این رشته ورزشی از جهات مختلف بسط و توسعه یافته بود .
ورزش کانوپولو در بسیاری از نقاط دنیا قرن‌ها بازی می‌ شده‌ است ، چه به منظور تفریح و چه به شکل مسابقه . نهاد نمایندگی کننده این ورزش کمیته کانوپولو فدراسیون بین‌المللی قایقرانی است که هر دو سال مسابقات جهانی این رشته را برگزار می‌کند .
از توپ واترپولو برای مسابقه استفاده می‌شود و هر بازیکنی تنها تا 5 ثانیه پس از تصاحب توپ حق مالکیت آن را دارد . دریبل زدن با انداختن توپ به سمتی دیگر و پشت سر گذاشتن بازیکن مدافع انجام می‌شود . تکل بازیکن صاحب توپ با تنه زدن به شانه‌ ها و پشت او انجام می‌شود . داور برای جریمه شخصی بازیکنان خطا کار از سه کارت سبز ، زرد و سرخ استفاده می‌کند . تعداد تعویض‌ها محدودیتی ندارد و اطلاع داور نیز لازم نیست ، اما باید ابتدا بازیکن تعویض شده از محوطه خارج شود ، سپس یار جایگزین وارد بازی شود .
محوطه بازی 35 در 23 متر مساحت دارد و محدوده آن معمولا به وسیله طناب‌ های معلق مشخص می‌شود (مانند مسابقات شنا) . هر مسابقه دو داور دارد که هر کدام یک نیمه را کنترل می‌کنند و دو خط نگه دار هم دروازه را زیر نظر دارند .
دروازه 1 متر عرض و یک و نیم متر طول دارد و در ارتفاع دو متری معلق است . دروازه‌بان با نگهداشتن پاروی خود به شکل عمودی از دروازه دفاع می‌کند . زمان بازی دو نیمه 10 دقیقه‌ای است و هر نیمه همانند واترپولو با قرار گرفتن همه بازیکنان رو به روی دروازه خودی و انداختن توپ به مرکز زمین توسط داور آغاز می‌شود .

سه شنبه 14 آبان 1392 - 22:04
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 2 کاربر از nilo-r به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: rastin / rasoul_9 /



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | کانوپولو؟ | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS